PP català ha presentat una proposta de resolució al Parlament de Catalunya sol·licitant l’execució del desdoblament del tram de la C-16 entre Berga i Baga i posteriorment fins el túnel de Puymorens (França), a través de l’E-9.
Imatge: túnel de Berga Foto: Gencat |
És una reivindicació de tots aquells territoris per on passaria el desdoblament fins a Puymorens, al considerar aquest desdoblament com una necessitat per a la reactivació econòmica i empresarial tant de la Catalunya central com de la zona del sud de França amb la que s’enllaçaria.
Cal recordar que aquesta reivindicació es realitza amb insistència des de la finalització del desdoblament de la C-16 fins a Berga, i que malgrat i que es va arribar a estudiar la continuïtat del seu desdoblament fins a Baga, amb diferents alternatives possibles, s’ha eludit a la dificultat de la realització de les obres per la seva complicada geografia i conseqüent necessitat pressupostaria elevada i el context d’important crisi econòmica, per no executar de moment aquest desdoblament per part del govern ja que es va prioritzar a Catalunya la finalització del desdoblament de l’Eix.
Igualment, el sistema empleat pels desdoblaments fins a la data no està exempt de crítica i polèmica, ja que el mètode de finançament de les obres utilitzat fins al moment conegut popularment com a “peatges a l’ombra’ en el qual empreses constructores han assumit el seu cost de construcció, i la Generalitat s’ha compromès a abonar una quantitat de diners a aquestes pel volum de vehicles que l’usin, ha comportat que alguns estudis afirmin que el cost final per als ciutadans arribarà a multiplicar per tres o per quatre cost de realització de la via.
Igualment, alguns sectors crítics consideren que la projecció d’aquestes obres de desdoblament continuen tenint un gran ‘handicap’ i greuge comparatiu per a la competitivitat de les empreses, i és que el desdoblament fins a França continuaria trobant-se partit pels peatges de Martorell i el Túnel del Cadí, encarint aquests notablement el transport per carretera malgrat el desdoblament.
Des de 2010 existeix una declaració firmada pels 92 municipis pels que passaria l’E-9 remarcant la necessitat de completar aquest tram viari i reclamació històrica.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Gràcies per opinar!